only according to me...

tvåbarnsmamma. Göteborgare från dalarna. Visual Merchandiser. Inredning. Foto. Mode. Mat. Familj. Livsglädje. Lycka. Sorg. onlyaccordingtome

Nostalgi

Publicerad 2016-07-08 13:29:02 i Allmänt,

Igår var vi i Arboga, där min pappa är uppväxt, där farbröder och kusiner bor kvar och där min farmor och farfar hade sin fantastiska sommarstuga, mycket nostalgi och känslor från somrarna där uppe väcktes till liv igen. 

Alla smultron vi plockade jag och farmor, alla fisketurer, lukten och smaken av rökt aborre, dasset som senare blev mulltoa, en del jobbiga myggnätter, alla bad, kortspel, VM-94, glass från den lilla kiosken, farmors mat, farfars vita hår och den lite hesa röst med den bredaste dialekt ( tänk gnällbältet öreeebro dialekt ☺️) men framförallt kommer minnen från brorsan, det var Johans absoluta favoritställe. Han kunde stå och fiska en hel dag.. Pappa fick tjata upp honom för att äta mat. Det var oftast jag brorsan och pappa som tog tåget dit och så kom mamma och hämtade nån vecka senare ❤️ så mycket underbara minnen! 
Farmor frågade Johan om han ville ha en till kaka en gång, jag vet inte direkt ålder på brorsan men han kan väl ha varit 6-7 kanske, och svarar "nej tack men jag tar gärna en slant 😂" Johan i ett nötskal ❤️










Igår träffade vi kusiner, sysslingar och mina farbröder, mysig dag!





Min farbror lekte doktor och tog ut en sticka från Ebbas finger. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna

Nybliven tvåbarnsmamma. Göteborgare från dalarna. Visual Merchandiser. Inredning. Foto. Mode. Mat. Familj. Livsglädje. Lycka. Sorg. onlyaccordingtome

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela